Trött på vissa saker.

Ibland så vill jag bo själv, i en egen lägenhet så jag slapp se en viss person som jag inte tycker om eller som allmänt inte är snäll. Jag tycker verkligen inte om när man ger min hund ökennamn eller säger ''den där jävla hundfan''.
(Och de gäller alla, vem du än är så kallar du inte MIN hund för nå ökennamn för då ska du få höra på annat.)
Tror inte att du, som säger så skulle tycka att de va så kul om jag kallade dig för fula ökennamn som du inte vill höra eller ropa på dig och säga ''hörrö jävlamongofan''. Hur kul tror du att du skulle tycka det var?
Jag vet att du inte skulle tycka om de och bli riktigt sur och arg på mig, så varför säga det till ett djur som inte förstår vad du menar när du försöker säga åt den som tillexempel att hunden ska gå ut och lägga sig på plats.
Huuuur ska hon förstå de? Hon kan gissa sig till men vet aldrig säkert vart du menar.
Visst hunden ska ligga ute på plats när man äter, men ibland kommer hon in i köket medans vi åter o då kan man, med SNÄLLTON säga ''gå på plats'' så gör hon de, o hör inte hunden så knäpp med fingrarna så den uppfattar att du försöker få kontakt med den. Och inte skälla o kalla den för dumma saker för då förstår den verkligen inte!
Ibland blir jag SÅ OTROLIGT trött på DIG så jag säger saker som man egentligen inte ska säga. Men just nu är jag såå fullt alvarlig när jag säger att du är dum i huvve o att jag aldrig mer vill se dig. De är så jäkla synd att jag inte är äldre o får bo själv. För då skulle jag slippa dig o slippa lägga onödig energi på dig för att försvara min älskade lilla hund!
För hade jag varit äldre hade jag flyttat för länge sedan och ALDRIG mer pratat med dig.
Och för många är det bara en hund man pratar om, och dom förstår inte och blablabla.
Men en hund förstår sååå mycket mer än vad människor förstår. En hund kan läsa av ett kroppsspråk mycket bättre än vad människor gör! Så säg inte att hunden inte förstår, för den förstår visst!
Men för mig är hon något mer, hon har en egen personlighet. Som är extremt villjestark. Hon lyssnar inte helt 100% (men inte ens människor gör de!) OCH de beror även på att hon ska bli 6 år. Så hon är ingen ung fröken.
Och de är MIN egna prinsessa, det är MIN egna bäbis. De är MIN bästa kompis vi snackar om. Och man beskyddar alltid dom som ligger nära hjärtat på en och de gör den här hunden. För hon är en av dom jag inte klarar mig utan.
så innan du säger något, tänk efter en gång till för jag är inte rädd för att ge dig en käftsmäll eller säga vad jag tycker om dig. Hoppas du förstår de.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback