Gårdagen

Igår red min otroligt duktiga kompis Mimmi Dillba, och shiit vad bra det gick! Såg lugnt och fint ut hela tiden :) Jätte roligt att se som ägare till en häst som ingen har velat sitta/ride på ens när hon kom. Och nu, ungefär ett år senare blev Mimmi nästan kär & helst när hon fick ta några skutt med Dillba :)
De som är de roligaste är att Mimmi red Dillba senast i vintras nån gång bara för att testa, och sen nu. Och Mimmi tyckte att de va en helt annan häst, nu gick de ju och få henne riktigt fin i form och att hon inte stressade upp sig i onödan som förut.. Och att hon även var så lugn att hoppa något språng på, att hon verkligen lyssna och gjorde det man ville som ryttare!
De är så kul för Mimmi vet verkligen hur hon va förut att rida, att hon var på tåna nästan hela tiden & kan säga som ägare o ride en sån häst varje dag så har jag faktiskt inte tänk på att hon har blivit så fin på den senaste tiden. Riktigt kul att någon kommer och säger att Dillba blivit riktigt fin och även se med egna ögon att de är sant! Att hon verkligen har taggat ner och att hon är luuugn! :) SÅÅ kul att för engångs skull få se när hon går riktigt bra med någon så man får se vad alla menar med att hon har blivit mycket finare och framför allt lugn.
Visst vet jag att hon är lugn men har inte tänk mig att hon har blivit såhär lugn som hon är :)
Riktigt härligt att veta att skulle de bli något så kan jag fråga Mimmi om hon kan rida, för jag vet att isf så blir Dillba bra behandlad och hon kommer tränas av en mycket duktig ryttare!! :)
 Coolingen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback