Nu får jag skärpa mig

Men usch, nu är det såhär länge sen jag skrev igen. Idag är det skola, som vanligt. Nu har lektionerna verkligen börjat.
Igår red jag i Fridas hoppgrupp bara för att egentligen, och det märks på Dillba att hon tycker de är super kul att rida i andra grupper för de kanske de är någon som hänger på och busar. Haha
I lördags jobbade jag henne från backen. Gick riktigt bra, vi började med buga. Och först var de lite konstigt med aa de ska gå de å! Tränade mer på lydnaden att hon ska svänga när jag vill och trycker henne åt det hållet. Slutade med att jag behövde visa handen så svängde hon!
Har även börjat träna med korta spön bara för att hon ska vänja sig till de, även de gick jätte bra!
Fortsatte även på hov upp & nu börjar de lika något, nu gör hon de nästan riktigt bra med båda benen!
Riktigt kul att se! Ska be mamma hänga med nån gång o filma :)
Kanske att mamma får prova & se om de funkar med att mamam gör. Nästa grej som jag har tänkt att Dillba ska lära sig på kommando är stegra. Men de tar vi nån annan gång sen ;)
De är dehär jag och Dillba har börjat med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback