Igår och idag

Sjukt, kommer inte ens ihåg vad jag gjorde igår förutom att vara med Robin.. Så antar väl att jag inte gjorde något viktigt eftersom jag inte kommer ihåg. Hahah
Idag red jag lite dressyr, på bett! De gick väl bra så rider med det imorgon på terrängen. Och för er som undrar varför jag inte rider med vanligt bett annars är för att Dillba går bättre med hackamore än med bett och det visar sig i dressyren att hon slappnar av myyycket mer när hon rids med hack än med bett. Plus att de går att få hon ``finare`` med hack än med bett!
Men vill inte hoppa terräng med hackamore då jag är rädd för att dra henne över nosen för hårt när man hoppar upp och ner för olika saker. Så därför väljer jag att ha bett när jag tränar terräng.
Visst skulle jag kunna hoppa på bett i vanligtfall också, MEN på tävling vill jag gärna värma upp lite i dressyrform först i alla gångarter så jag har henne där jag vill ha henne under banan. För tar jag inte och börjar dressyra från början så syns det såå väll på banan, hon är stel i sidorna och kan knappt slappna av.. SÅ de är anledningen till varför jag envisas med att ha hack när det ska hoppas eller ridas dressyr! :)
Fick uppgifter ´´göra frukost i morgon åt pappa, Victor och mig``. Gjorde de i morse och brukar få göra de, faktiskt rätt okey! Man kliver upp nån minut tidigare och gör nå nytta direkt.
Och efter frukosten är det bara att gå, inte plocka undan de som ska in i kylskåpet eller stoppa undan mackorna för det är näste mans uppgift. Och så enkelt vart de att göra något enkelt på morgonen. Och vet att pappa tycker om när jag gör frukost, eller så är han lat och inte orkar kliva upp själv :)
BÄJB♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback