Sjuk o de närmar sig helg

Som sagt är jag fortfarande sjuk, har inte tid med att vara sjuk. Vill gå till skolan, göra bra ifrån mig, sattsa och känna att jag för engång skulle är duktig i skolan och med det jag gör. Vill inte hamna efter men så kommer de antagligen bli.. Har även en häst som ska tävla i helgen.. Och hon MÅSTE motioneras i veckan, på riktigt! Jobba i en riktigt dressyr form och komma ner så hon blir lång och låg till helgen och även kolla så hon lyssnar både med frammåt bjudning men även att hon kan komma tillbaka oh backa av, viktigt att bromsen funkar bra.. ;)
Kan vara bra att veta att den funkar för ibland brukar den sluta funka fast man sitter och bromar :)
Men de kommer säkert gå bra i helgen ändå, Dillba är rena rama drömhästen att ha med sig på tävlingar! Hon försöker ALLTID göra sitt bästa, för även om jag rider som en kratta så räddar hon sig själv inne på banan och fixar de utan att jag behöver göra nå. Snacka om guldponny!! Dillba är även vääldigt lugnt, snäll och står nästan still hela tiden då man gör iordning henne för starterna. Dillba är så otroligt nyfiken av sig så hon ska helst gå och kolla på transporterna som står bredvid henne eller om de är en skottkärra så ska hon kolla så den inte hoppar på henne eller så. Haha, blev fett förvånad från början när hon verkligen skulle kolla på ALLT men nu tycker jag bara det är sååå gulligt ♥
Och i helgen, vad är de då? Jo MARKNAD! Såååå som jag har längtat och såklart ska jag bli sjuk tills dess.. Meen blir hemma imorn, och på Fredag ska jag till skolan, sen stallet och sen till marknaden!!! Yeeaaah, va med några kompisar o ha fett kuuul bara på kvällen :D
Åker även dit på Lördag nån gång och kollar lite i alla stonden o säkert åker nån karusell med Manne, har ju lovat han.. Och ett löfte ska man alltid hålla, hur stor eller litet de än är!
På lördag blir de att packa o rida en liten stund på banan för på Sönda är tävlingen, fatta slut jag kommer vara efter den här helgen.. Men de får man ta ;)
Som här, la henne heelt fel till denna oxer.. Och Dillba hoppade av liite för tidigt, MEN hon tar i lite till och klarar de utan problem!! ♥ Min fina stjärna 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback