Vad är meningen med livet egentligen?

Är de meningen att vi ska på nått sätt få möta den bittra men sanna sanningen om hur världen egentligen är? Hur vi människor möter människor? Eller att de är så mycket skillnad på vita och mörkhyade? Eller hur korkade vissa människor är som startar krig, slår, utnyttjar, dödar ja you name it! Ganska hemsk när man tänker efter hur vi behandlar varandra.. Man får ju mardrömmar när man hör hur nån klarar av att misshandla ett litet barn.. Eller en ungdom/vuxen/gammal aa vad man än är.
När jag blir stor, hoppas jag att dom har tagit tag i vissa saker. Och jag hoppas att mina barn får en bra start i deras liv. Utan en massa hat mot varandra. Så som de är just nu.. Riktigt tråkigt att se samhället rasa samman för att vi sätter upp ett stort hatnät mig varandra.
Nån dag vill jag kunna göra nå bra för världen, nått som får dom att förstå att vi inte kan fortsätta såhär.
Jag har en dröm helt enkelt, och nått som jag lärt mig är att aldrig ge upp om sina drömmar. För nån dag kan de slå in.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback